dissabte, 12 de maig del 2018

Integral del sol i la lluna a la Creu del Montmell

Despres de gairebe 30 anys de baixar a la Serra de Prades i veient sempre aquesta petita serra del Motmell ,desde la autopista,un dia d'aquest hivern ens apropem un mati a fer aquesta recomanable integral .
  Com a referencia pendrem per arribar el merendero que hi ha aprop de La Joncosa del Montmell.
Un cop arribats i aprop del caracteristic espero del Guerrero surt un cami planer que faldega la muntanya,seguirem fins ven be la vertical de la via que coincideix amb el tram mes llar de la paret.

Un cop a peu de via evident seguirem els dos primers llargs sense perdua ( cinque,cinque sup) per diedre logic fins la segona role.Aqui nosaltres vem anar cap a la dreta seguint els espits fent un pas d'Ao o A1 equipat,fins la tercera.

La darrera tirada nomes hi ha un espit per protegir un desplom,d'aquest pasem a la feixeta de la esquerra per sortir ja amb verticals i elegants passos fins a la role del avantcim.Portar friens petits i mitgans.Si es vol sortir directe i amb mes ambient fan falta friens grossos!

Arribada amb grimpada amb un llarg mes fins al cim amb la creu dominant als cuatre vents. Baixada cap al coll ,evident i comode. Via recomanable per una matinal en un lloc tranquil i sense cues.